In black everything turns out outraegeously bold

Zwart is binnen het design een terugkerend fenomeen en dat is niet voor niets. Zwart staat symbool voor stijl en mysterie, onafhankelijkheid en individualiteit. Al eeuwenlang is de kleur zwart het symbool van kracht. Van koolzwart bij de oude Egyptische adel tot het klassieke ‘kleine zwarte jurkje’ van Coco Chanel; zwart wordt van oudsher gebruikt als een teken van kwaliteit en trekt onweerstaanbaar de aandacht.

Black Steel

KitchenAid introduceert haar nieuwe matzwarte roestvrij staal collectie, de Black Steel collectie. Het is het eerste complete keukenassortiment in Nederland dat in puur geborsteld zwart roestvrij staal beschikbaar is. Deze nieuwe topcollectie van KitchenAid is de ultieme mix van ambachtelijke kwaliteit en iconisch design. Met de Black Steel-collectie daagt KitchenAid de grenzen van de conventionele perceptie van schoonheid uit. Het gaat niet alleen om een gedurfd design, maar ook om elegantie en stijl. Bij het ontwerpen van nieuw apparatuur en nieuwe collecties spelen originaliteit en een uniek ontwerp een grote rol. Het is voor KitchenAid niet alleen belangrijk om met topmaterialen te werken, maar ook dat er aandacht is voor elk detail van ieder apparaat.

Design en textuur

De gedachte achter de Black Steel-collectie is om unieke, tijdloze en subtiele schoonheid de keu- ken in te brengen. De gebruiker van de Black Steel-keuken krijgt het gevoel dagelijks even een stapje te zetten in een geheel nieuwe omgeving. Het design van de keuken zorgt ervoor dat je je in een nieuwe dimensie waant, een vijfde dimensie waar creativiteit, passie en smaak de vrije hand krijgen. KitchenAid heeft een passie voor haar vak en dat uit zich in de aandacht voor detail en de kwaliteit van de materialen. Textuur speelt een belangrijke rol binnen het totale ontwerp. De keuken is gemaakt van puur geborsteld roestvrij staal, wat een warm effect geeft. De combinatie van textuur en vormgeving is een inspiratie voor elke designliefhebber en interieurjunkie. De collectie is uiteraard niet alleen ontwikkeld voor het oog, maar biedt professionele prestaties, een plek waar elke kookliefhebber los kan gaan dus.

Technologie

De Black Steel-collectie maakt gebruik van nieuwe technologie, de zogenaamde Printshield™, die de keuken beschermt tegen kleurverschillen. Zo zorgt deze technologie ervoor dat er bijvoorbeeld geen vingerafdrukken achterblijven op het matzwarte roestvrij staal. Geen zorgen dus meer om afdrukken van vingers op een kastje na een gezellige baksessie.

Serieus over eten

KitchenAid is bekend geworden door de befaamde staande mixer, die in 1919 werd geïntroduceerd, en door als allereerste de vaatwasser op de markt te brengen in 1949. De afgelopen eeuw heeft het merk zich continu bewezen als de perfecte combinatie van professionele prestaties en ambachtelijke kwaliteit. En dit is ook de essentie van het merk. Het draait uiteindelijk allemaal om de perfecte combinatie van drie onderdelen: prestatie, ambacht en iconisch design. Bijna een eeuw aan vakmanschap en ervaring zijn gecumuleerd in de ontwikkeling van de nieuwe Black Steel-collectie. Iets waar best trots over gesproken mag worden. Onder het motto ‘Serious About Food’ huldigt KitchenAid het principe dat voedsel energie is voor het lichaam. ‘Maar wij geloven dat het veel meer is’, zegt Tim van Driessche, trade marketeer bij KitchenAid. ‘Serieus over eten zijn gaat verder dan koken alleen. Het gaat over het ontdekken van de wereld met al onze zintuigen, gedreven door de passie voor lekker eten. Het gaat over het plezier van samen delen en de manier waarop we onze eigen stijl in de keuken uitdrukken. Het is innovatie die je uitdaagt en de spanning van het verkennen van nieuwe smaken en mogelijkheden.’ KitchenAid maakt producten die professionele prestaties leveren en zijn ontworpen voor de gepassioneerde fijnproever. Van Driessche: ‘Of je nu een beginnende kok bent, of al aardig op weg bent om een expert te worden, KitchenAid is de ideale partner. Al onze apparaten zijn geïnspireerd ontworpen en ontwikkeld in samenwerking met professionele chefs. De uitkomst van deze langdurige relatie is een assortiment producten waarvan de technologieën en materialen garant staan voor uitstekende resultaten.’

Bij het ontwerp van haar producten heeft KitchenAid altijd oog voor detail gehad. Dit is terug te zien in het rode medaillon op de handgrepen, gegraveerd met het KitchenAid-logo en het jaar waarin het merk op de markt kwam: 1919. ‘Het rood is diep en vol van kleur, symbool voor onze passie om keukens te creëren waarin mensen graag experimenteren en hun culinaire kunsten delen met vrienden en familie’, aldus Van Driessche. ‘De andere elementen zijn oppervlakken met textuur die een zekere en veilige grip geven, grote glasfronten, hoogwaardige materialen, een wit navigatiedisplay en het logo in reliëf. Een knipoog naar vroeger, met de kwaliteit van nu.’

De Black Steel-collectie is vanaf september in Nederland verkrijgbaar.

W: kitchenaid.nl