GASSAN viert 80 jaar vakmanschap en familiebedrijf
GASSAN bestaat tachtig jaar en viert zijn jubileum met een exclusieve collectie, samengesteld door Debora Huisman-Leeser, waarin ambacht, erfgoed en innovatie samenkomen.
Chief Creative Officer Debora Huisman-Leeser en Chief Commercial Officer David Bijlsma en CEO Benno Leeser
De bekendste diamantair van Nederland bestaat deze maand tachtig jaar. Het jubileum markeert een belangrijke mijlpaal voor het Amsterdamse familiebedrijf GASSAN, opgericht in oktober 1945 door Samuel Gassan. Inmiddels werkt de vijfde generatie in het bedrijf, onder leiding van CEO Benno Leeser, Vice President Kitty Leeser, Chief Creative Officer Debora Huisman-Leeser en Chief Commercial Officer David Bijlsma.
Wat begon als een kleine diamanthandel groeide in acht decennia uit tot een internationaal familiebedrijf met vestigingen in Amsterdam, Rotterdam, Eindhoven, op luchthaven Schiphol en Changi Airport in Singapore. Ook opende GASSAN de afgelopen jaren boetieks van Montblanc en OMEGA in de Amsterdamse P.C. Hooftstraat, naast de eerder geopende Rolex Boutique in HOUSE of GASSAN.
Voor president-directeur Benno Leeser staat het jubileum symbool voor continuïteit en ambacht: “Tachtig jaar GASSAN is tachtig jaar vakmanschap, familie en Amsterdam. We vieren het verleden en kijken vooruit naar een briljante toekomst, gebouwd op kwaliteit, vakmanschap en familie.”
Jubileumcollectie Speciaal voor het jubileum heeft Debora Huisman-Leeser een collectie samengesteld met eigen merken en internationale ontwerpers. De collectie bevat onder meer juwelen vervaardigd met de kenmerkende GASSAN 121-slijpvorm, een eerbetoon aan het erfgoed van het huis. Ontwerpers als Schaffrath, Marco Bicego, Montblanc en Valérie Messika ontwierpen exclusieve stukken voor de collectie, die wordt gepresenteerd in het Ketelhuis van de voormalige stoomdiamantslijperij aan de Nieuwe Uilenburgerstraat.
Debora Huisman-Leeser: “Met deze collectie eren we de generaties vóór ons en bouwen we verder aan een merk waarin beleving, emotie en kwaliteit centraal staan. De stukken zijn ontworpen om door te geven – een symbolische verbinding tussen verleden en toekomst.”
De jubileumviering en presentatie van de collectie vinden op 9 oktober plaats in besloten kring.
lees ook
Skins viert 25 jaar: van Amsterdamse pionier tot internationale beauty-autoriteit
Op 11 november 2025 bestaat Skins 25 jaar. Wat begon in 2000 als een gesprek tussen co-founders Philip Hillege en Michiel Wijsman, groeide uit tot een baanbrekend cosmeticaconcept. Met de eerste boutique in de Runstraat in Amsterdam introduceerde Skins internationale nichemerken als Aesop, Laura Mercier, Diptyque en Creed exclusief in Nederland – een primeur die de beautymarkt blijvend veranderde.
Tijdens de Zoute Grand Prix in Knokke-Heist beleeft de nieuwe Ferrari Amalfi op 11 en 12 oktober zijn Benelux-showpremière. Deze elegante 2+ coupé met midden-voor geplaatste V8-motor combineert topprestaties met dagelijks gebruiksgemak – een nieuwe interpretatie van de klassieke Grand Tourer.