Van 18 oktober 2025 tot en met 8 februari 2026 presenteert Huis Marseille de eerste museale solotentoonstelling van de Deense fotograaf Michella Bredahl (1988, Greve). Onder de titel Rooms We Made Safe toont Bredahl ongeveer zestig werken, waarin thema’s als vrouwelijkheid, moederschap, verslaving en de kracht van thuissituaties centraal staan.
Bredahl staat bekend om haar intieme, analoge portretten van vrienden, kunstenaars en familieleden — vaak vastgelegd in huiselijke context. In deze tentoonstelling keert ze letterlijk en figuurlijk terug naar haar jeugd: een kleurrijk, maar complex bestaan in een sociale huurwoning aan de rand van Kopenhagen. Het werk laat zien hoe persoonlijke ervaringen transformeren tot artistieke kracht.
Naast vroeg archiefmateriaal – waaronder foto’s die ze als kind samen met haar moeder maakte – toont de tentoonstelling ook recente reeksen rond paaldansen, vrouwelijkheid en lichaamsexpressie. Zo werkte Bredahl onder meer samen met styliste Lotta Volkova aan een serie voor Miu Miu, waarin dans, mode en kwetsbaarheid op verrassende wijze samenkomen.
Een belangrijk kantelpunt in haar werk ontstond met het project Chassé (2019), waarin Bredahl een groep dansers volgde en Bredahl bevriend raakte met een paaldanseres, wat leidde tot een nieuwe verkenning van kracht en kwetsbaarheid. Haar foto’s tonen paaldansen als expressieve en intieme praktijk, vastgelegd in huiselijke omgevingen. Het thema sluit naadloos aan bij haar bredere onderzoek naar vrouwelijkheid, autonomie en de manieren waarop lichaam en ruimte elkaar beïnvloeden.
Wat deze tentoonstelling uniek maakt, is hoe ze het fotografische medium gebruikt als instrument van heling én confrontatie. Bredahls beelden zijn geen gepolijste esthetiek, maar raken aan de werkelijkheid in al haar rauwheid. Van liefdevolle blikken tot verontrustende scènes, elk beeld draagt de sporen van een geleefd bestaan. Ze nodigt de kijker uit om stil te staan bij wat thuis betekent als de veilige haven niet vanzelfsprekend is — en hoe beeldvorming kan bijdragen aan het herdefiniëren daarvan.
De kamers van Huis Marseille zijn voor deze gelegenheid ingericht als thematische ruimtes, elk gewijd aan een periode of aspect uit Bredahls leven.
Speciaal voor deze tentoonstelling wordt ook een selectie van Bredahls filmisch werk getoond. Deze korte, associatieve videowerken bieden een poëtische uitbreiding op haar fotografie en benadrukken haar multidisciplinaire benadering van het zelfportret.
Rooms We Made Safe is een ontroerende, rauwe en beeldschone tentoonstelling van een nieuwe stem in de hedendaagse fotografie.
Rosewood Amsterdam lanceert Hosted by Talks — een nieuw cultureel podium dat internationale en lokale stemmen samenbrengt in het hart van de stad. Elk kwartaal nodigt het hotel invloedrijke denkers, kunstenaars en innovators uit voor een inspirerend gesprek in The Grand Library, de iconische bibliotheek van het voormalige Paleis van Justitie.
Sparen voor later is nooit een slecht idee. Misschien heb je zelfs al een mooi spaarpotje opgebouwd. Maar als je grotere financiële doelen hebt, kan ook beleggen een interessante optie zijn. Vaak gebeurt dat in beleggingsfondsen of obligaties, maar steeds meer mensen ontdekken ook kunst als alternatief. Een schilderij aan de muur is dan niet alleen decoratie, maar óók een investering. Hoe werkt dat precies, en waar moet je rekening mee houden?
Met de feestdagen in zicht groeit de wens om iets te geven dat persoonlijk en blijvend is. De Fine Art Wildlife Luxury Gift Box, gecreëerd door fotograaf Johan Siggesson, is ontworpen voor verzamelaars en liefhebbers van tijdloze schoonheid. Elke box bevat een met de hand afgewerkt en gesigneerd fine art print, elegant gepresenteerd met verhaal, Story Sheet en certificaat van echtheid. Een tastbare viering van kunst, natuur en verbinding.