Een toost op saamhorigheid

De Alfa Brouwerij heeft een 360º campagne ontwikkeld waar het gezellige familiegevoel en het samen genieten een prominente plaats inneemt. In dit – door Covid-19 ontregelde – jaar is het namelijk van groot belang dat ieder individu in onze samenleving met de feestdagen een warm hart toegedragen krijgt. Saamhorigheid, warmte en genegenheid zijn de uitgangspunten.

Beleef een warme kerst

‘Maar liefst 68 procent werkt graag vanuit het ‘thuiskantoor’, volgens de statistieken van het CBS. Het is niet meer weg te denken uit onze huishoudens, de online omgeving staat hier centraal. Echter is juist nu het verlangen naar samenzijn ontzettend groot. Om het warme kerstgevoel tóch over te kunnen dragen, is deze campagne ontwikkeld. Inclusief diverse Alfa Bier collectors items, waaronder kersttruien, voor een warme kerst met óf zonder elkaar.


Vierde en vijfde generatie

Harry Meens: ‘We moeten als familiebrouwerij zorgen voor een hele samenleving. De feestdagen zijn een periode van samenkomen. Zeker in deze exceptionele coronatijd is er behoefte aan gezelligheid en sociaal contact. Een product als bier is hier, ons inziens, een onlosmakelijk onderdeel van en zelfs complimenterend. Als familiebrouwerij, die staat voor verbinding en cohesie in de samenleving -maar zeker ook met onze medewerkers in onze eigen brouwerij- vinden we het dan ook belangrijk hier een bijdrage aan te leveren.’

Michelle Meens: ‘Door onze marketing op een creatieve manier in te zetten, blijven wij dicht bij onze kernwaarden als familiebrouwers. Samen genieten is een van de belangrijkste uitgangspunten voor deze campagne. Geven is leuker dan krijgen, speelt hierbij ook een belangrijke rol. Een moment van samen bezinnen en relativeren, aan het einde van het jaar.’

Conclusie; breng de feestdagen door met een klein gezelschap en geniet van elkaar, van een mooi gedekte tafel, een lekker glas bier en een goed gesprek!

0 replies on “Een toost op saamhorigheid”