Niet te zoet, niet te zwaar, niet te sterk: hard seltzer

Ken je dat gevoel?  “Bier is te zwaar”, “van wijn word ik slaperig” en “mixdrankjes zijn altijd te zoet”? Dan is de nieuwe hard selzter van STËLZ het perfecte alternatief.

Een gebalanceerde levensstijl wordt steeds belangrijker. Onnodige calorieën worden daarbij kritisch bekeken. Daarom heeft STËLZ deze “hard seltzer” gecreëerd: bruiswater, ongezoet fruitaroma en 4,5% alcohol. Een drank die goed past in de huidige trend om gezonder én gebalanceerder te leven. Voor de bewuste consument moet het hele plaatje kloppen: geen suikers, geen koolhydraten, geen gluten, maar ook een natuurlijke smaak. De hard seltzer geeft hier op alle vlakken gehoor aan. Dat is wat het zo’n aantrekkelijk alternatief maakt. In de VS groeide het drankje in korte tijd uit tot een geduchte concurrent van bier, maar ook van andere alcoholische dranken.

Het product

Voedingswaarden per 100 ml: 25 kcal, 0 gr vet, 0 gr suiker, 0 gr koolhydraten, 0gr zout, 0gr eiwitten. Een blikje STËLZ (250 ml) bevat 63 calorieën. Daarmee verslaat het zelfs champagne en prosecco, die vaak als de “bewuste” drankjes worden aangeprezen. Ten opzichte van bepaalde ciders bevat het zelfs maar één derde van de calorieën. Daarmee is het recordhouder wat betreft energiewaarde.
Een Nederlandse twist

STËLZ werd opgericht in het begin van 2020 en lanceerde in hetzelfde jaar haar producten op de Nederlandse markt. In Amsterdam werd het direct opgenomen bij speciaalzaak STERK, waar het schap in no time was uitverkocht. Inmiddels is STËLZ een partnerschap aangegaan met de gerenommeerde distributeur/importeur Bier&Co, bekend van BrewDog, Brooklyn Lager, Weihenstephaner, La Trappe, en Fritz-Kola.

STËLZ introduceert binnenkort ook de smaken mango en grapefruit.