De ultieme urban (e)bike

Muto, een (e)bike van Nederlandse bodem,  speelt flexibel in op het ritme van een stadsleven: van het naar school brengen van de kinderen en de reis naar het werk, tot een bezoek aan de sportschool, de supermarkt of een museum aan de andere kant van de stad. Muto biedt een oplossing voor elke situatie. De nieuwe (e)bike is een kameleon die het drukke stadsleven aan kan.

Click & Go

Om in stedelijk gebied met de fiets de gewenste radius van dertig kilometer te kunnen bestrijken, is elektrische aandrijving wel zo prettig. Tegelijkertijd willen mensen blijven bewegen. De fiets moet dus ook zonder elektrische ondersteuning uiterst comfortabel fietsen en dankzij de versnelling van Schimano kan moeiteloos geschakeld worden.  Kinderzitjes, een mand of boodschappenkrat zijn onmisbare items voor stadsnomaden, maar doorgaans is het een hoop gedoe om een zitje te verwisselen en daar heeft niemand zin in. Daarom is een speciaal Click & Roll-systeem ontwikkeld, waarmee je al deze zaken gemakkelijk monteert en demonteert. De universele accessoires zijn zowel voor- als achterop de e-bike te gebruiken en gemakkelijk te vergrendelen.

Veilig Dutch design

Met iets kleinere wielen ben je net wat dichter bij de grond, de brede banden geven comfort, zijn veilig bij tramrails en fietsen beter op slechte wegen met kuilen, klinkers etc. Het stevige, genderneutrale aluminium frame vergemakkelijkt de instap. Dankzij geïntegreerde voor- en achterlichten, die (automatisch) altijd aan staan en de   verlichte Muto-logo’s aan de zijkanten, ben je te allen tijde goed zichtbaar voor medeweggebruikers.. Hoogwaardige schijfremmen garanderen dat in geval van een noodstop de fiets meteen stilstaat. Bovendien is het compacte frame heel wendbaar, mocht het nodig zijn om uit te wijken.

Bestellen & Go

De Muto is online te bestellen en wordt praktisch rijklaar bezorgd in een speciaal ontworpen fietsdoos, je hoeft alleen nog maar de trappers te monteren.  Ook qua onderhoud is de Muto vooral gebruiksvriendelijk. Daar zijn de onderdelen op ontwikkeld en uitgekozen. Zo wordt bijvoorbeeld in plaats van een traditionele metalen fietsketting een belt-drive gebruikt. Deze zorgt voor veel minder weerstand, gaat veel langer mee en is onderhoudsarm. Er is geen opsmuk, want bij een druk stadsleven moet hij het altijd doen en hufterproof zijn. De kleinere banden met kortere spaken voorkomen spaakbreuk. En als er dan onverhoopt toch een probleem is, kun je dat meestal zelf oplossen. Naast een uitgebreide FAQ om een probleem te achterhalen, zijn er op muto.bike diverse instructievideo’s beschikbaar. Hierin leggen specialisten haarfijn uit hoe je de meest voorkomende problemen eigenhandig oplost. Mocht de Muto-rider alsnog persoonlijke ondersteuning nodig hebben, dan staat er ook een team van meertalige helpdeskmedewerkers klaar om extra support te bieden. Voor nog meer support kan de gebruiker terecht bij iedere fietsenmaker, waaronder ook de Stella-servicecenters, waarvan er nu zo’n 43 zijn in Nederland, België en Duitsland. In het uiterste geval kan de Muto altijd retour gestuurd worden in de speciaal daarvoor ontworpen Muto-retourdoos.

Prijskaartje

Met een bedrag van 1.699 euro  – voor early birds zelfs 1.549 euro – is de Muto zeer scherp geprijsd.