Voor de eerste keer cruisen

Een fantastische vakantie of een domper? Dat staat of valt bij de keuze van de rederij. Wat is dan een rederij? De rederij is de eigenaar van de schepen. Dat kunt u zien als een grote hotelketen, maar dan drijvend in de oceanen, varend naar de meest fantastische locaties. Hierin ondervindt u hele grote verschillen. We maken hierin een onderscheid tussen Standaard, Premium en Luxe rederijen.

Wat is een Standaard Rederij:

• Standaard Rederij heeft veel voorzieningen op het schip
• De verzorging is prima
• Classificatie: 3 en 4 sterren schepen
• Prijs/kwaliteit verhouding: Zeer scherp
• Voorbeelden: AIDA Cruises, Carnival Cruise Line, Costa Cruises, Disney Cruise Line, Royal Caribbean, MSC Cruises, Norwegian

Cruise Line Premium Rederij:

• Meer kwaliteit en service (hierbij is meer personeel per reiziger aan boord)
• De verzorging is verfijnder
• Classificatie: 4 en 5 sterren schepen
• Prijs/kwaliteit verhouding : prima
• Voorbeelden: Holland America Line, Cunard, Azamara Club Cruises, Celebrity Cruises, Princess Cruises, Star Clippers

Luxe Rederij:

• De allerhoogste kwaliteit en service niveau
• Kleinere schepen (Hierbij nog meer medewerkers aan boord per reiziger)
• Classificatie: 5 en 6 sterren schepen • Prijs/Kwaliteit verhouding: Nog steeds heel goed, de kwaliteit van de cruise is een stuk hoger.
• Voorbeelden: Silversea Cruises, Crystal Cruises, Seabourn, Hapag-Lloyd Cruises, Ponant, Sea Dream Yacht Club, Oceania Cruises, Variety Cruises.

Wat is nog meer van belang in de keuze van de juiste rederij: Kiezen we voor een groot of een klein schip?

Voordelen van een groot schip zijn:

• Veel aanbod en variatie aan restaurants, bars, lounges, faciliteiten, verschillende soorten hutten en een breed activiteiten programma. We noemen de grote schepen “Megaliners “
• Nadelen van een groot schip: Druk, rumoerig, minder tijd voor persoonlijke service
• Voorbeelden van Megaliners: Harmony of the Seas met 5496 passagiers en de MSC Meraviglia met 5700 passagier.

Voordelen van een klein schip:

• Persoonlijke service, het aantal passa giers is ook in de honderden in plaats van in de duizenden.
• Intieme en persoonlijk sfeer
• Het exclusieve gevoel is bij de kleinere schepen fantastisch

Nadelen:

• Minder keuze aan faciliteiten
• Voorbeelden van kleine schepen: de Prinsendam van de Holland America Line met 835 passagiers de Regetta met 684 passagiers

Naast de classificatie en de grootte van de rederij is er ook een duidelijk verschil tussen klassiek cruisen in een formele sfeer of cruisen in een informele sfeer. Het verschil is duidelijk merkbaar in kledingvoorschriften, vaste dinerzittingen en diner a la carte. Ook de sfeer is duidelijk verschillend bij de diverse rederijen.

De volgende verdelingen kunnen duidelijk gemaakt worden:

• Cruisen met families en kinderen een goed voorbeeld hiervan is AIDA, Disney Cruise Line en Carnival.
• Stellen
• Oudere passagiers een goed voorbeeld is de Holland America Line

Zoals u ziet er is voor iedereen een schip dat goed bij u past. Maar laat u goed adviseren, de verschillen zijn behoorlijk groot. U kunt bij ons altijd terecht voor een goed advies. Dit kan per telefoon, mail, chat of WhatsApp. Uiteraard bent u persoonlijk ook altijd van harte welkom in ons reisbureau. Heel graag tot ziens bij de Cruisexperts in Mierlo-Hout
http://www.decruisexpert.nl